На державному порталі «Дія. Бізнес» з’явився новий розділ – «Бізнес без бар’єрів», який допоможе представникам малого та середнього бізнесу впроваджувати принципи безбар’єрності та інклюзії.

Цей проєкт здійснено в межах ініціативи першої леді Олени Зеленської та реалізовано ГО «Безбар’єрність» за підтримки Міністерства цифрової трансформації в рамках проєкту ПРООН «Громадянське суспільство задля розвитку демократії та прав людини в Україні» за фінансової підтримки Міністерства закордонних справ Данії.

Як свідчить світова практика, принципи безбар’єрності та інклюзії у бізнесі не лише сприяють відкритості та покращенню робочої динаміки, але й підвищують довіру клієнтів та партнерів до компанії. А соціальна відповідальність давно стала частиною маркетингових стратегій.

На переконання Олени Зеленської, бізнес може та повинен бути безбар’єрним. Для цього потрібні дві важливі речі – бажання сповідувати філософію безбар’єрності та знання, як її імплементувати.

Щоб допомогти кожному охочому бізнесу ставати безбар’єрним, на державному порталі «Дія.Бізнес» запущено новий розділ – «Бізнес без бар’єрів». Він присвячений популяризації безбар’єрного підходу. У розділі розміщуватимуть інформаційні статті, рекомендації, відео та опис успішних кейсів, поради експертів із впровадження принципів безбар’єрності, рівності та різноманіття. Вперше малий і середній бізнес отримає систематизовану та зручну у використанні інформацію про методи впровадження безбар’єрності та інклюзії, – написала Олена Зеленська на своїй сторінці у Facebook.

Як зазначила під час презентації проєкту заступниця очільника Мінцифри з питань євроінтеграції Валерія Іонан, портал стане першим в Україні майданчиком, де буде зібрано та систематизовано всю необхідну інформацію, щоб малі та середні підприємства могли будувати свою роботу на принципах безбар’єрності.

«Власники бізнесу та ті, хто лише мріє про відкриття власної справи, зможуть отримати конкретні відповіді на запитання, які зазвичай лунають у нашому інфопросторі в контексті соціальної політики», – підкреслила Валерія Іонан.

Генеральний директор директорату внутрішньої та гуманітарної політики Офісу Президента України Вероніка Селега нагадала, що на виконання Указу Президента в країні триває розробка Нацстратегії безбар’єрності, яка включатиме всі виміри безбар’єрності, в тому числі економічний.

«В Україні є достатньо кейсів, які можуть стати прикладами для інших компаній, як можна адаптувати середній та малий бізнес до нових суспільних норм», — заявила Вероніка Селега.

Старший радник ПРООН з питань розвитку демократії та прав людини Ніколай Сондербай нагадав, що, згідно з Конвенцією ООН про права осіб з інвалідністю, яка ратифікована Україною, саме суспільство має брати на себе відповідальність за створення сприятливих умов для розвитку безбар’єрності. Ці норми вже широко поширені в Євросоюзі, відповідно інклюзивний український бізнес може розраховувати також і на додаткову увагу з боку європейських партнерів.

«Це буде сприяти тому, що на компанії звертатимуть увагу потенційні інвестори, компанії краще розвиватимуться і створюватимуть можливості для розвитку країни загалом», – впевнений Ніколай Сондербай.

Тетяна Ломакіна, голова ГО «Безбар’єрність», підкреслила, що інклюзія та доступність – це не якась додаткова вимога, а суспільна норма.

«Під час підготовки контенту ми отримали від малого та середнього бізнесу запит на конкретні приклади: що саме та як саме потрібно робити? У відповідь на цей запит і було створено розділ «Бізнес без бар’єрів» на порталі «Дія.Бізнес». Розміщені в ньому матеріали орієнтовані перш за все на керівників підприємств, на HR-фахівців, рекрутерів, а також на фахівців з корпоративної соціальної відповідальності», – розповіла Тетяна Ломакіна.

А координатор Комітету промислової екології та сталого розвитку Європейської Бізнес Асоціації Ольга Бойко поділилась спостереженням, що мале та середнє підприємництво має значні переваги у впровадженні безбар’єрності порівняно з великими бізнесами, тому що вони більш гнучкі та адаптивні.

«Ми помітили, що в секторі малого та середнього бізнесу є низка переваг, які допоможуть йому з більшою легкістю впроваджувати безбар’єрність. Невелика кількість погоджень, швидкість прийняття рішень дозволяють представникам цього сектору бути більш гнучкими та швидше впроваджувати інновації», – констатувала Ольга Бойко.

Перший цикл статей, які вже з’явилися у розділі «Бізнес без бар’єрів»:

• розкриває зміст поняття безбар’єрність
• на прикладах українських компаній розповідає, якими методами забезпечити інклюзивність та різноманіття у колективі, в роботі з клієнтами
• пояснює, як безбар’єрність спрацьовує у маркетингових комунікаціях.

З матеріалами розділу «Бізнес без бар’єрів» можна ознайомитися за посиланням.

Згодом на порталі «Дія.Бізнес» з’являться й інші текстові та відеоматеріали.

Поділитись: