Пропустити навігацію

Вітаємо вас у Довіднику безбар’єрності

«У комунікації приховано набагато більше сенсів, ніж нам здається. Цей Довідник допоможе розкрити нові, додаткові смисли, коли в центрі уваги – людина та її різноманіття. І це стане першим кроком у формуванні нової етики спілкування».

Перша леді
Олена Зеленська

Як запропонувати допомогу людині з інвалідністю

08.04.2022

Всі люди здатні комунікувати, просто роблять це по-різному: хтось усно словами, а хтось – іншими способами. І найпростіший інструмент, яким ви можете скористатись при спілкуванні з людиною з інвалідністю, – це просто поставити запитання.

  • З якого боку вам краще йти, щоб ви могли чути один одного? 
  • Чи буде зручно людині, якщо ви стоятимете поруч? Чи краще знайти стілець і сісти навпроти, якщо це людина на кріслі колісному?
  • Якщо це людина з порушеннями зору – чи хоче вона, щоб ви супроводжували її під руку під час прогулянки вулицею? 

Уявімо ситуацію: ви бачите, як людина на кріслі колісному штурмує пандус або поріг якогось закладу. Бажаючи допомогти, ви хапаєтесь за крісло та штовхаєте його вперед. Але не можна втручатись у простір іншої людини без її дозволу, тим паче, не знаючи особливостей цього засобу пересування. 

Тож, перш ніж допомогти, запитайте, чи є у цьому потреба. Якщо відповідь ствердна, уточніть, як саме ви можете допомогти. Вас обов’язково скерують і скажуть, що і як треба робити.

Те саме стосується й ситуації, коли ви бачите людину, яка користується милицями. Може здаватись, що відчиняючи двері вона відчуває труднощі. Але насправді ці двері можуть слугувати для неї додатковою опорою. І якщо стрімголов відчинити їх з найкращими намірами, людина може втратити опору і впасти.

74 перегляди

Чи була ця стаття корисною?

Дякуємо за ваш відгук!

Вибачте, поділіться з нами вашими враженнями